koplogo2 (19K)

Wie zijn wij?

Algemene informatie:

Voor Bridgeclub De Waalstroom is gezelligheid en een ongedwongen bridgesfeer heel belangrijk. Om die reden is de bridgeclub in 1991 dan ook opgericht en voor veel leden de reden dat zij lid zijn geworden. In 2021 heeft Bridgeclub Klavertje 4 zich aangesloten. Ondanks de gezellige en ongedwongen sfeer wordt er strak gespeeld volgens de geldende Spelregels voor Wedstrijdbridge van de Nederlandse Bridgebond.
Wij spelen volgens een jaarschema elke dinsdagmiddag van 13.30 tot ongeveer 17.00 uur. Er zijn 2 speellijnen van verschillende sterktes (A- en B-lijn).
Er worden acht competitiesronden gespeeld van vier middagen per ronde. Na elke competitieronde promoveren en degraderen er steeds drie paren.
Verder organiseert de Bridgeclub bijzondere middagen, zoals bijvoorbeeld een kerstmiddag met een kerstdiner en een slotdrive.

De locatie, waar de club speelt, is Dorpshuis De Avezathen, Daver 46 in Kerk-Avezaath.
Vanaf 13.15 uur is de inloop en om precies 13.30 uur wordt de tijdklok aangezet. Tussen elke speelronde is er een kleine pauze van vijf minuten om van tafel te wisselen en om iets bij de bar te bestellen.

Indien men verhinderd is te spelen, dan wordt dit gemeld in het register van afmelding. Als men hiervoor niet in de gelegenheid was moet een verhindering 's maandagavond vóór 20.00 uur aan de wedstrijdleider gemeld worden.